- De eerste afspraak wordt een intake en onderzoek afgenomen, de tweede afspraak vindt de daadwerkelijke behandeling plaats. Bij directe binnenkomst zonder verwijzing zal er een screening worden afgenomen.
- U kunt telefonisch een afspraak maken bij voorkeur tussen 13.00-
14.00 uur of aan de balie op het hele of halve uur. - Bij verhindering dient u de afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af te zeggen (niet via email), anders zijn wij verplicht de kosten voor de behandeling bij u in rekening te brengen (zie praktijktarieven).
- De polisvoorwaarden met betrekking tot uw vergoeding voor fysiotherapie dient u zelf na te gaan, het eventueel overschrijden van de behandellimiet/vergoeding is uw verantwoordelijkheid.
- U bent op de hoogte van onze praktijktarieven.
- Bij een eerste afspraak dient u uw pasje van de zorgverzekeraar, een identiteitsbewijs en de verwijzing (indien u bent verwezen door een huisarts/specialist) mee te nemen.
- De gereserveerde behandeltijd is 25 minuten. Wij besteden daarnaast nog 5 minuten aan administratietijd, dit doen wij in blokken verdeeld over de dag.
Hygiëne
- Voor een behandeling is het meenemen van een badlaken gewenst.
- Het is verboden te roken in de praktijk.
- Het meenemen van etenswaren in de praktijk is niet toegestaan.
- Vuile schoenen dient u bij binnenkomst uit te doen en in de wachtzaal te zetten.
Overige
- In de praktijk wordt een privacyreglement gehanteerd. Dit betekent dat uw persoonlijke gegevens administratief worden vastgelegd en bewaard conform de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
- In geval van calamiteiten dient u de instructies van de aanwezige fysiotherapeut(en) op te volgen.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies van uw eigendommen, neem uw waardevolle bezitten daarom altijd mee in de behandelkamer of kleedkamer.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor letsels, schade of ongevallen opgelopen in de praktijk.
- In de wachtzaal kunt u gebruik maken van de literatuur/lectuur, het is niet de bedoeling deze mee te nemen naar huis. Folders in het informatierek kunt u gratis meenemen.
- Als u klachten heeft kunt u deze melden aan uw fysiotherapeut en contact opnemen met de praktijkeigenaren. Wanneer dit niet bevredigend is kunt u de klachtenregeling opvragen via één van de twee praktijkeigenaren. Een folder van de klachtenregeling is aanwezig in de wachtruimte. Wij zijn aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF.
- Iedere patiënt heeft recht op inzage in zijn/haar patiëntendossier.
- Bij langdurige afwezigheid van uw fysiotherapeut bij ziekte of zwangerschap wordt de behandeling waargenomen door een collega fysiotherapeut.