Algemeen
Binnen FysioFit Bruinisse werken wij als (gespecialiseerde) fysiotherapeuten samen. Wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien wij denken dat dit u gezondheid ten goede komt, werken wij ook samen met andere zorgverleners. Onze contactgegevens kunt u vinden op onze locaties of onderaan deze pagina.
Het praktijkreglement is van toepassing op al onze diensten. Wij kunnen deze altijd aanpassen. De meest actuele versie vindt u op onze website. Wij raden u aan om deze regelmatig te raadplegen.
AfsprakenApp
Ter bevestiging van en ter herinnering aan uw afspraken sturen wij u SMS-, e-mail- of pushbericht en kunt u gebruikmaken van de AfsprakenApp. Deze bevestigings- en herinneringsservice betreft een extra service van onze kant waarop geen aanspraak kan worden gemaakt. U blijft zelf verantwoordelijk voor het maken, noteren en nakomen van uw afspraak. Vraag naar de baliefolder met uitleg over de service en hoe u zich kunt aan- en afmelden voor bepaalde pushberichten.
Eigendommen en aansprakelijkheid
Wij zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor schade aan of diefstal van uw eigendommen. Traint of u voor of na de afgesproken behandeltijd nog zelfstandig in onze oefenzaal? Dan is dit op uw eigen risico. Wij kunnen voor of na de afgesproken behandeltijd geen continu toezicht garanderen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor letsels, schade of ongevallen opgelopen in de praktijk.
Hygiëne
- Wij vragen u om uw eigen badlaken mee te nemen.
- Het is verboden te roken in de praktijk
- Het meenemen van etenswaren is niet toegestaan.
- Als u in de oefenzaal gaat trainen vragen wij u om schone binnensportschoenen te dragen. U kunt uw buitenschoenen in één van de kleedkamers zetten.
Inhalen medische fitness en abonnement
Trainingsmomenten (abonnement medische fitness) kunnen alleen worden ingehaald als hier plaats voor is op een andere tijd in dezelfde periode. Trainingsmomenten kunnen niet worden meegenomen naar een volgende periode. Er vindt geen restitutie van abonnementen plaats. Uw abonnement wordt stilzwijgend verlengd. Opzegging dient te geschieden voor aanvang van een nieuwe periode.
Inhoud en duur van een behandeling
De inhoud en duur van uw behandeling kan verschillen. Uw behandelaar bepaalt op basis van uw klachten en situatie wat noodzakelijk is. Als u hierover vragen heeft, kunt u contact opnemen met uw behandelaar.
Klachten en verbeterpunten
Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Als u desondanks ontevreden bent of een klacht heeft, dan kunt u dit aangeven bij uw behandelaar, onze officemanager of via onze website. Wij nemen uw klacht serieus. Wij zullen uw klacht behandelen conform de richtlijnen van het KNGF.
Bent u juist zeer tevreden of heeft u verbeterpunten? Ook dan horen wij graag van u!
Tarieven
U kunt onze tarieven vinden op onze website en zien op ons wachtkamerscherm. Wij kunnen onze tarieven altijd wijzigen.
Verzekering
U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van onze zorgverlening. Wij adviseren u daarom vooraf na te gaan of en in hoeverre u hiervoor verzekerd bent. Met uw zorgverzekeraar hebben wij afspraken gemaakt over de tarieven. Op het moment dat uw behandeling niet (langer) door uw zorgverzekeraar vergoed wordt, hanteren wij onze praktijktarieven. Deze staan op onze website en op ons wachtkamerscherm.
Voorwaarden betaling
Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de (behandel-) overeenkomst tussen u als cliënt en ons als zorgverlener.
- Als u niet of onvoldoende verzekerd bent, betaalt u (een deel van) de kosten van de behandeling zelf.
- Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het ons vrij zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Alle met de incasso gemoeide kosten, waaronder de buitengerechtelijke kosten, komen voor uw rekening.
- Mochten wij gebruik (gaan) maken van een extern incassobureau, dan zullen de betalingsvoorwaarden van dit incassobureau gelden.
Afmelden
Als een afspraak van uw kant niet door kan gaan, vragen wij u dit minimaal 24 uur van tevoren aan te geven. U kunt dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. In het weekend kunt u uw bericht achterlaten op ons antwoordapparaat. Meldt u zich niet of niet op tijd af voor uw behandeling? Dan brengen wij de voor u gereserveerde tijd bij u in rekening brengen. Dit wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.
Waarneming en stagiaires
Om de continuïteit van uw behandeling zo goed mogelijk te waarborgen, kan het zijn dat collega’s voor elkaar waarnemen tijdens vakanties, studie of ziekte. Dit gebeurt altijd in overleg met u.
Voor bepaalde beroepsopleidingen zijn wij een erkend stageadres. Wij bieden studenten de mogelijkheid om stage te lopen onder begeleiding van een supervisor die hen begeleidt en adviseert bij onderzoek en behandeling. Het kan zijn dat een stagiaire uw onderzoek of behandeling bijwoont of (deels) uitvoert. Hebt u daar bezwaar tegen? Dan kunt u dit altijd bij uw behandelaar aangeven.
Voorschriften en aanwijzingen
Wij vragen u zich te houden aan de voorschriften en aanwijzingen van onze medewerkers.
Kwaliteit
Uw zorg staat bij ons op de eerste plaats. Daarom zijn al onze behandelaars geregistreerd in het BIG-register en staan zij ingeschreven bij het KNGF.
Privacy
Om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren, registreren wij uw administratieve en medische gegevens. Op deze registratie is de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. In aanvulling op de AVG hebben wij een privacyverklaring opgesteld. Deze kunt u terugvinden op onze website.
- U heeft het recht om uw gegevens in te zien.
- Behalve uw behandelaar hebben ook andere werknemers van onze organisatie zoals collega-behandelaars, waarnemers, stagiaires en administratieve medewerkers toegang tot uw gegevens. Zo kunnen wij onze zorgverlening aan u verbeteren. Het is mogelijk uw dossier te laten afschermen. Daarvoor kunt u een verzoek indienen bij uw behandelaar.
- Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt tenzij u daarvoor toestemming verleent.
- Als u van mening bent dat wij niet op de juiste manier met uw gegevens zijn omgegaan, dan kunt u dit via onze klachtenregeling kenbaar maken.
Wij vragen u om ons steeds de meest actuele gegevens te verstrekken en ons op de hoogte te houden als deze wijzigen. U geeft ons toestemming voor het opslaan van uw gegevens in een beveiligde omgeving voor gebruik voor (para-)medische, administratieve of commerciële doeleinden.
Toestemmingen bij start behandeling
Bij uw eerste behandeling gaat u automatisch akkoord met deelname aan de Landelijke Database Fysiotherapie (LDF) en met deelname aan Qualiview. Daarnaast geeft u ook toestemming voor overleg met uw huisarts/specialist indien dit nodig is voor uw gezondheid. Daarnaast versturen wij bij directe binnenkomst ook een rapportage en/of eindrapportage van uw behandeling naar uw huisarts.
Bij deelname aan Qualiview krijgt u na afloop van uw behandeling een vragenlijst per e-mail toegestuurd. Hierin kunt u aangeven hoe uw behandeling bij ons verlopen is. Indien u hieraan deelneemt helpt u ons om onze praktijk en behandelmethodes te verbeteren. Voor deelname aan Qualiview is een e-mailadres noodzakelijk.
Bij deelname aan de LDF worden uw gegevens geanonimiseerd gebruikt voor kwaliteitsborging, ontwikkeling van beleid en wetenschappelijk onderzoek. Meer informatie over de LDF vindt u hier.
Wilt u niet dat wij u gegevens hiervoor gebruiken? Geeft u dit dan bij uw eerste afspraak bij uw behandelaar aan. Wij passen dit dan graag voor u aan.